FLO je mladá digitální poradenská společnost zaměřená na integraci služeb v oblasti brandingu, technologií a zákaznické zkušenosti. Sídlí v České republice a Austrálii, jejím teritoriem je ale globální trh. FLO nabízí individuální „butikové“ poradenství, kde malý tým expertů realizuje transformační projekty pro velké podniky.
Ve FLO spojují digitální poradenství, kreativní služby a technologické inovace, propojují tak business a IT a poskytují strategické konzultace i řešení pro vylepšení zákaznické zkušenosti.
A jelikož ve FLO vědí, že pro fungující byznys jsou potřeba data a efektivní procesy, rozhodli se sáhnout po nástroji, který jim v tom pomůže. O tom, jak vznikla naše spolupráce, si můžete přečíst v následujících řádcích.
HR ve FLO
HR má ve FLO na starosti zaměstnance rozdělené do několika týmů napříč různými zeměmi. Je tedy třeba mít pořádek v procesních věcech, ale také vše dostupné online na dálku. Firma má pobočku v Austrálii a Česku. Někteří ze zaměstnanců pracují v hybridním režimu, v Praze, Brně a Plzni ale využívají kanceláře.
Protože ve FLO moc dobře vědí, jak dokáže softwarové řešení usnadnit workflow, svou HR agendu spravovali v HRIS. Vzhledem k růstu firmy ale potřebovali nové funkce, které jim stávající nástroj nenabízel, a rozhodli se pro změnu. Tím se otevřela cesta pro Sloneek.
„Naše firma roste, takže jsem potřebovala nástroj, který mi pomůže s narůstající agendou a vnese do ní řád. Zároveň jsme hledali partnera, který nám poradí s migrací dat do systému a bude po ruce, pokud budeme potřebovat něco upravit nebo poradit,“ popisuje Maria Makarenko, zástupkyně týmu FLO.
Vedení firmy společně s HR se tedy rozhodlo dát šanci Sloneek.
Implementace Sloneek
Flo implementovali Sloneek během prosince 2024. Postupně se seznamovali s jednotlivými moduly jako docházka, pomůcky, aktivity, absence nebo dokumenty. Oficiální spuštění pak proběhlo na začátku nového roku 2025.
„Při zavádění Sloneek jsme samozřejmě měli obavy, jak bude systém fungovat, a především jaká a jak rychlá bude podpora z jeho strany. Byli jsme ale mile překvapeni,“ popisuje svou zkušenost Makarenko a dodává: „Vždy, když jsem potřebovala poradit, věděla jsem komu zavolat a že dostanu ihned odpověď.“
Zákaznickou podporu navíc doplnila i řada návodných videí i podrobných instrukcí, takže HR se s novým systémem brzy sžilo. Stejně jako zaměstnanci, kteří jej začali využívat pro zadání dovolené nebo k podpisu smluv online. V nejbližší době pak plánuje FLO ve Sloneek vytvořit přehled organizační struktury.
HR také oceňuje možnost dávat pravidelnou zpětnou vazbu a upozornit na některé nedostatky aplikace jako náhled profilu zaměstnanců nebo evidence dovolené při atypickém úvazku.
„Práce se zpětnou vazbou od našich klientů je pro nás naprostou samozřejmostí. Jak jinak vyvíjet HR software než díky zkušenostem jednotlivých personalistů. Za postřehy nejen od FLO jsme moc rádi. Pomáhají nám prioritizovat práci na dalších vylepšeních,“ říká Milan Rataj, zakladatel Sloneek.
Srovnání a výběr HRIS
Protože FLO před Sloneek využívalo jiný HR software, zajímalo nás, jak jej hodnotí ve srovnání s ním.
„Práce se Sloneek je intuitivní. Velmi oceňuji uživatelskou přívětivost a jednoduchost. Předešlý systém byl náročnější a člověk se musel pídit, kde je která funkce. Ve Sloneek je řada věcí otázka jednoho kliku, u předchozího to byly čtyři,“ popisuje Maria Makarenko.
Ve FLO také oceňují možnost využití aplikace, díky které může nejen HR, ale i zaměstnanci spravovat důležité věci přímo ze svého telefonu. Práci jim také usnadňuje modul podpisů dokumentů, jenž urychlil proces schvalování. Spokojeni jsou i s modulem pomůcek, který jim v předchozím systému nevyhovoval, a tak jej nevyužívali.
Co by tedy firma, která uvažuje o HRIS, měla podle FLO zvážit?
„Především doporučuji si systém vyzkoušet. Zadat si do aplikace testovací uživatele a vyzkoušet si základní procesy, které pak budete denně využívat,“ radí zástupkyně FLO týmu Makarenko.