Jak vybudovat strategii zaměstnaneckých benefitů na vašem pracovišti
Pokud chcete zajistit pozitivní zaměstnaneckou zkušenost jak na pracovišti, tak v osobním životě svých zaměstnanců, jednou z metod je zavedení strategie benefitů. Není zde žádné univerzální množství benefitů, ale kromě základního platu zahrnovat můžou zahrnovat výhody, jako je zdravotní pojištění, penzijní připojištění a dny placené dovolené.
Každé pracoviště se liší a různí zaměstnanci mají své vlastní jedinečné potřeby, které se týkají zlepšení jejich zdraví a well-beingu, a to jak fyzického, tak psychického. Proto je nezbytné vytvořit strategii benefitů, která bude vyhovovat vaší konkrétní společnosti a vašim zaměstnancům.
V tomto příspěvku na blogu dále probereme, co přesně je strategie výhod, proč byste měli přemýšlet o jejím zavedení a jak udělat, abyste splnili své cíle a potřeby pracoviště.
Co je to vlastně strategie výhod?
Strategie benefitů je stručný plán popisující poskytování dalších výhod zaměstnavatelům nad rámec jejich standardních platů. Tyto benefity mají zlepšit pracovní prostředí a poskytnout další pobídky, které povzbudí zaměstnance k tomu, aby podávali co nejlepší výkon, a poté je za to náležitě odměnit.
Různé druhy benefitů
Existují různé druhy okrajových výhod, které lze nabídnout, včetně zdravotních plánů zaměstnanců, jako je členství v posilovně, balíčky odchodu do důchodu a flexibilní pracovní výhody; například méně pracovních dnů nebo více příležitostí k remote práci.
Některé výhody jsou v některých zemích a jurisdikcích vyžadovány zákonem, zatímco jiné, například wellness benefity (např. kurzy jógy nebo masáže v místě pracoviště, nebo mentorské programy v oblasti duševního zdraví), jsou zcela na uvážení.
Benefity lze také klasifikovat jako finanční pobídky (bonusy, akciové opce společností, programy sdílení zisku atd.) a nefinanční výhody (tj. odpočívárny na pracovišti, zařízení denní péče o děti v kanceláři).
Proč zvažovat strategii výhod?
Strategie benefitů může být pro podniky nesmírně cenná, protože má potenciál vyvolat u zaměstnanců pocit větší spokojenosti, produktivity a motivace. Je to také výhodné pro zaměstnavatele, protože benefity mají tendenci snižovat fluktuaci zaměstnanců a zlepšovat loajalitu zaměstnanců.
Benefity jsou navíc strategickým přístupem k prokázání vašeho uznání zaměstnancům a prokázání toho, že si vážíte jejich přínosu. To zase vede k vytvoření pozitivnějšího pracovního prostředí a dokonce ke zvýšení spokojenosti zaměstnanců.
Dalším důvodem, proč přemýšlet o implementaci strategie benefitů, je, že ne každá organizace tak činí. Jako takové je rozhodně třeba zvážit, aby benefity motivovaly váš tým a aby vaše firma vynikla jako zaměstnavatel.
Jak vytvořit strategii benefitů
Při vytváření strategie výhod je třeba dodržet několik kroků, na které se nyní podrobněji podíváme samostatně. V závislosti na velikosti vaší organizace to může zahrnovat benefitní tým a vyšší management.
Stanovte si své cíle
V první řadě je důležité identifikovat obchodní cíle, kterých chcete dosáhnout vytvořením strategie výhod. Chcete například zvýšit produktivitu, přilákat lepší talenty nebo jednoduše odměnit své stávající zaměstnance?
Jakmile budete mít obecnou představu o tom, jaké jsou vaše cíle, přeměňte je na SMART (konkrétní, měřitelné, akceschopné, relevantní a včasné) cíle, kdykoli je to možné, abyste mohli měřit efektivitu své strategie přínosů při jejich dosahování poté, co byla implementována. na chvíli.
Slaďte výhody se svými cíli
S ohledem na cíle, kterých chce vaše strategie benefitů dosáhnout, je dále důležité určit, které výhody jsou pro splnění těchto cílů nejvhodnější. Zvažte výhody, které budou nejvíce rezonovat u vaší cílové skupiny, tedy potenciálních zaměstnanců nebo stávajících zaměstnanců.
Pokud například chcete do své společnosti přilákat ty nejlepší talenty, může být dobrým nápadem nabízet výhody, jako jsou opce na akcie a další dny dovolené. Pokud se však snažíte snížit fluktuaci zaměstnanců, pak mohou být vhodnější výhody, jako je pružná pracovní doba nebo systém odměn.
Posuďte potřeby zaměstnanců
Určete, jaké výhody vaši současní zaměstnanci chtějí a potřebují na pracovišti. Chcete-li to zjistit, můžete provádět zaměstnanecké průzkumy cílových skupin. To by vám mělo pomoct přijít na to k jakým výhodám by zaměstnanci nejraději měli přístup, a získat tak cenný a hloubkový přehled o tom, co by je motivovalo a udrželo je v práci.
Stojí za zmínku, že jejich preferované výhody se budou lišit od osoby k osobě, takže při vytváření strategie výhod vezměte v úvahu preference jednotlivých zaměstnanců. Nebudete moci potěšit všechny najednou, ale snažte se najít rovnováhu mezi nabídkou výhod, které si může užít každý, a výhodami přizpůsobenými jedinečným potřebám každého zaměstnance, alespoň tam, kde je to možné.
Analyzujte svůj rozpočet
Stanovte si limity, kolik si vaše společnost může reálně dovolit utratit za zaměstnanecké benefity celkem (za rok) a za jednotlivé zaměstnance (jako procento z jejich platu). Spolu se znalostí průměrných nákladů na jednotlivé benefity vám to umožní efektivně řídit výdaje a vyhnout se v této oblasti nadměrnému utrácení.
Možná budete muset učinit obtížná rozhodnutí o tom, jak tyto dávky financovat; například pokryjete na benefity 100 % nákladů, nebo budou muset zaměstnanci platit v určitém poměru, aby mohli odměny čerpat?
Penzijní plán může vyžadovat další příspěvek zaměstnance ve výši řekněme 10 % jejich platu, aby mohli později po odchodu do důchodu dostávat vyšší výplatu.
Sestavte balíček benefitů
Až dokončíte předchozí kroky, můžete si začít vybírat, které výhody z těch, které jste prozkoumali a ohodnotili, nabídnete. Upřednostňujte výhody, které se vejdou do vašeho rozpočtu a budou mít s největší pravděpodobností pozitivní dopad na morálku zaměstnanců, abyste dosáhli co největší návratnosti investic.
Vaše programy zaměstnaneckých výhod a strategie by měly být rozmanité, protože tak nejlépe přispějí k udržení motivace a produktivity zaměstnanců při jejich práci. Nabídky výhod, které pokrývají jak finanční potřeby, tak potřeby životního stylu, je zde klíčová, protože to každému umožní získat maximum z výhod, které nabízíte.
Komunikujte své výhody
Když víte, jaké benefity plánujete nabízet a proč, je konečně čas se o ně podělit se svými zaměstnanci. Klíčové je být transparentní ohledně výhod, které nabízíte – zkontrolujte, zda vaši zaměstnanci přesně vědí, jaké výhody jsou k dispozici, jak k nim mohou přistupovat, pokud ne automaticky, a jaké jsou úrovně nároků.
Je velmi důležité vytvořit strategický plán, který je snadno pochopitelný a přitažlivý, proto si vytvořte jasnou a stručnou strategii komunikace se zaměstnanci. Může to být tak, že je zahrnete do brožury o výhodách, příručky pro zaměstnance nebo části vašeho intranetu, aby zaměstnanci mohli snadno najít informace, které potřebují.
Měli byste začít komunikovat výhody od samého počátku. Například PixelCut.ai na své kariérní stránce přímo říká – Více než 10 milionů malých podniků, tvůrců a podnikatelů používá Pixelcut k vytváření obsahu pro své podnikání. Jednou z výhod je být součástí týmu, který buduje něco opravdu velkého.
Realizovat a vyhodnocovat
Konečně je čas uvést svou strategii benefitů do praxe tím, že je zpřístupníte svým zaměstnancům a případně je odměníte. Sledujte, jak jsou výhody využívány, pokud jde o to, jak často je každý z vašich zaměstnanců uděluje nebo požaduje, abyste zjistili, zda z nich mají prospěch všichni.
Měřte také klíčové ukazatele výkonu (KPI), které se týkají cílů vaší strategie benefitů, jako je úroveň zapojení zaměstnanců, produktivita a udržení. Podle výsledků určete, zda výhody, které nabízíte, mají pozitivní vliv například na motivaci a produktivitu zaměstnanců.
Neustále vylepšujte svou strategii
Strategie přínosů by měly růst a vyvíjet se jako vaše podnikání v dynamickém procesu. Musíte proto pravidelně navštěvovat a kontrolovat výhody, které nabízíte, aby zůstaly atraktivní, konkurenceschopné a relevantní v očích vašich zaměstnanců – poté podle toho aktualizujte svou strategii výhod.
Průběžně také sledujte a aktualizujte svůj balíček výhod, abyste byli v obraze se všemi změnami v legislativě o výhodách nebo trendech, stejně jako s výhodami nabízenými vašimi konkurenty. Věnujte pozornost feedbacku zaměstnanců tím, že svým zaměstnancům rozešlete anonymní průzkum nebo se jednoduše zeptáte one-to-one abyste změřili jejich pracovní spokojenost.
Shrnutí strategií benefitů
Všechny strategie benefitů by měly být přizpůsobeny potřebám společnosti i jejím zaměstnancům, s ohledem na všechny příslušné zákony a předpisy. Jakmile budete připraveni, budete jasně a důsledně sdělovat nabízené výhody, stejně jako sledovat trendy v oblasti výhod a aktualizace legislativy, což vám umožní udržet si náskok.
Měření úspěšnosti vaší strategie výhod oproti cílům, kterých chcete dosáhnout, vám také umožňuje v průběhu času zlepšovat efektivitu vašeho plánu.
Požadované konkurenceschopné a atraktivní výsledky balíčků zaměstnaneckých výhod mají udržet lidi motivované a spokojené na pracovišti, takže buďte kreativní a zaručte, že všichni, no,… výhody.