Volvo
košik
Lindt
knigh frank
Carvago
sky
čedok
Hyperia
Kontentino
Hyperia-1
Volvo
košik
Lindt
knigh frank
Carvago
sky
čedok
Hyperia
Kontentino
Hyperia-1
Volvo
košik
Lindt
knigh frank
Carvago
sky
čedok
Hyperia
Kontentino
Hyperia-1
absence_request

Žádosti čerpání absence

Zaměstnanci zadávají své žádosti o absenci prostřednictvím přehledného týmového kalendáře, ve kterém vidí také absence svých kolegů. Sloneek hlídá dostupné zůstatky a nedovolí přečerpání.

  • Přehled zůstatků každého zaměstnance
  • Hlídání dostupného fondu absencí
  • Týmový kalendář
  • Měsíční přehledy e-mailem
approval_workflow

Schvalovací workflow

Absence jsou schvalovány v přehledném týmovém kalendáři s možností přikládat komentováře i  obrázkové přílohy.

  • Schválení jedním nebo více nadřízenými
  • Přehled v týmovém kalendáři
  • Týdenní manažerské přehledy e-mailem
  • Detail události s chatem a přílohami
flexible_reports

Flexibilní reporty

Všechny důležité statistiky jsou snadno dostupné v plně konfigurovatelných reportech. V nich je možné definovat vlastní pohledy, vytvářet kontingenční tabulky a exportovat data do Excelu.

  • Měsíční fond pracovní doby
  • Souhrn čerpání a zůstatků absencí
  • Přehled čerpaných událostí absence
  • Reporty integrované s docházkou a time trackingem
individual_settings

Individuální nastavení

Absence je možné nakonfigurovat tak, aby jejich dostupnost a možnosti čerpání přesně odpovídaly politice firmy a legislativnímu prostředí.

  • Fondy k čerpání
  • Nastavení procesu schvalování
  • Individuální čerpání nad standartní rámec
  • Překlápění přesčasů na extra-dovolenou
working_time_fund

Fond pracovní doby

Každý zaměstnanec má svou individuálně definovanou pracovní dobu, která předurčuje jeho měsíční fond. Díky tomu budete mít přehled o odpracovaných hodinách s ohledem na dny pracovního klidu a schválené absence.

  • Individuální pracovní doba zaměstnanců
  • Definice pracovní doby pro každý den v roce
  • Definice pracovní doby pro každý den z týdne
  • Výpočet fondu pracovní doby
iPhone12Pro 2

Mobilní management absencí

Žádost o dovolenou zaměstnanci mohou podat čistě jen přes mobilní aplikaci. A manažeři jí mohou schválit stejně tak. Jednoduše, v mobilu.

  • Přehled dostupné dovolené

    Zaměstnanci mají přehled o jejich čerpání dovolené.

  • Žádosti o dovolenou

    Odeslání žádanky ke schválení nadřízeným.

  • Schvalování

    Manažeři schvalují absence v týmovém kalendáři.

  • Přehledy

    Čerpání absencí a odpracovaná doba na jednom místě.

Google Play App Store
Jsme tu pro vás

Můžeme vám pomoci?

Naši experti zodpoví otázky, ukážou vám Sloneek a pomůžou modernizovat vaše HR.

  • Špičkový onboarding
  • Představení všech funkcionalit
  • Prezentace a nabídka vašemu HR na míru
  • Odpověď na jakékoli dotazy
Group 1469
image 70
image 69
image 55

Zanechte nám kontakt, 
ozveme se vám.

Jak efektivně spravovat absenci v práci

Absence zaměstnanců je přirozenou součástí pracovního prostředí, no je důležité ji co nejefektivněj evidovat. V dnešní době již nestačí pouze manuálně zadávání docházky někde do tabulek, zejména pokud máte stovky zaměstnanců a potřebujete v tom neztrácet přehled. Existuje již mnoho absence management systémů, které vám pomůžou automatizovaně zpracovávat docházku zaměstnanců a pracovat taky s přehlednými reporty. Pokročilé absence management systémy poskytují řešení, která jednoduše šetří čas a zajišťují vyšší přesnost, umíte si to přispůsobit podle individuálních pracovních dob zaměstnanců, definovat pracovní doby na určité časové období a podobně.

Absence v práci

Absence v práci zahrnuje jak plánované nepřítomnosti, např. dovolená nebo ošetřování člena rodiny, tak i neplánované, například náhlé onemocnení nebo jiné jednodenní absence v práci (např. návštěva lékaře a jiné). Každý zaměstnavatel by měl mít přehled nejen o celkovém počtu absencí, ale také o jejich rozložení, průměru a podobně.

Počítání absence

Správný výpočet absence je důležitý nejen pro mzdové účely, ale také pro plánování kapacit. Do absence se počítá řádná dovolená, návštěva lékaře, onemocnění, onemocnění člena rodiny, doprovod k lékaři, které musíte dokladovat od lékaře, taky událost jakou je pohřeb. Počet dní dovolené, návštěvy lékaře, doprovod rodinného příslušníka jsou stanoveny dle zákona. Důležité je také vědět, kdy se nuluje absence – to může být například na konci kalendářního roku nebo podle interních nastavení a platné legislativy podle jednotlivých krajin.

Proč investovat do absence management software?

Tradiční způsoby správy absence, jako jsou papírové záznamy nebo jednoduché tabulky, již nestačí. Důvodem je složitost dnešních pracovních procesů a potřeba přehlednosti.

Absence management system nabízí:

  • Automatizovaný výpočet absencí – kalkulačku absence – můžete sledovat, kolik dnů dovolené vám zůstává a podobně. Stejně tak má přehled váš nadřízený.
  • Snadné sledování trendů, jako je průměr absence za určité období.
  • Rychlý přístup k datům například při plánování směn.
  • Minimalizaci chyb, které se často stávají při manuálním zpracování.
  • Nastavení procesu schvalování absence.

Moderní absence management software umožňuje nejen evidenci absence, ale také integraci s dalšími HR procesy. Zaměstnanci si mohou sami zaznamenávat absenci v reálném čase, zatímco manažeři získávají okamžitý přehled o dostupnosti v týmu. Umožňují také rychle spočítat absence jednotlivce i celého týmu a umýte se podívat taky na dostupnost vašich kolegů v práci. Takové nástroje podporují transparentnost a zlepšují komunikaci. Moderní absence management software využívaj taky cloudové prostředí nebo mobilní aplikace, a tak se dokážete připojit odkudkoli.

Implementace

Implementace absence management systému může být finančně i organizačně náročná. Zahrnuje nejen samotné pořízení softwaru, ale také náklady na zaškolení zaměstnanců a případné technické úpravy. Pokud firma preferuje taky fyzické řešení, například docházkové terminály s pípaním na pracovišti, jako je tomu často ve výrobních provozech, může být celý proces složitější a finančně nákladnější. Využitím moderních cloudových systémů nebo mobilních aplikací může být efektivnější a flexibilnější. U cloudových řešení je třeba počítat s pravidelnými platbami za služby, což může představovat další dlouhodobé náklady. I přes počáteční investice se však zavedení absence systémů často vyplatí – přispívá k vyšší produktivitě, zlepšení přehledu a snížení chybovosti při evidenci a zpracování absencí.

Závěr

Efektivní správa absencí není jen o evidenci. Je to nástroj pro zlepšení pracovního prostředí, zvýšení produktivity a budování důvěry mezi zaměstnanci a vedením. Implementace moderního absence management software nebo absence management systému vám umožní řešit absenci strategicky, nikoliv reaktivně. Investice do těchto technologií se vyplácí – a to jak zaměstnavatelům, tak samotným zaměstnancům.