Porovnání TOP 10 nejvyhledávanějších HR softwarů

Nejlepší HR software pro startup

V rychle se měnícím světě lidských zdrojů je mnoho rozdílů mezi HR systémy a je těžké si vybrat. Ponoříme se do podrobného srovnání nejlepších softwarů pro správu HR na trhu. Od platforem s bohatou nabídkou funkcí po cenově dostupné možnosti – prozkoumáme každý aspekt, abychom vám pomohli učinit to nejlepší rozhodnutí.

Co je HR software?

HR software, často označovaný jako HRIS (z angl. Human Resources Information System) nebo HRMS (Human Resource Management System), je komplexní softwarové řešení navržené ke zjednodušení a centralizaci základních HR funkcí v organizaci. Slouží jako základní systém pro správu HR dat, zefektivnění klíčových HR procesů, automatizaci administrativních úkolů, sledování dovedností zaměstnanců, vytváření matic dovedností a jejich trackování, analýzu všech HR dat, kterými organizace disponuje. V začínajících startupech většinou HR software není potřebný, ale pokud firma meziročně roste, je na místě se zamýšlet nad tím, jak práci zefektivnit a pracovat s daty.

Jak HR software funguje?

HR software funguje na principu centralizace HR dat a automatizace různých HR procesů.

  1. Centralizace dat – HR software shromažďuje a ukládá data zaměstnanců v bezpečné a centralizované databázi. Tyto informace jsou snadno dostupné všem oprávněným uživatelům.
  2. Automatizace – automatizuje rutinní HR úkoly, jako je zpracování mezd, správa benefitů a sledování docházky, čímž snižují manuální chyby a administrativní zátěž.
  3. Self-service pro zaměstnance – mnoho HR systémů nabízí nástroje, kde si zaměstnanci mohou aktualizovat své údaje, žádat o volno a přistupovat k HR dokumentům samostatně, bez toho, aby to za ně dělal personalita.
  4. Integrace – kompletní HR řešení často integrují další podnikové systémy, jako je účetní software a nástroje pro nábor zaměstnanců, čímž usnadňují tok dat a zlepšují celkovou efektivitu.
  5. Reportování a analýza – HR software poskytuje analytické nástroje, které slouží HRistům jako podklady pro důležité rozhodnutí.
  6. Souladu s předpisy – HR software pomáhá udržovat soulad s pracovněprávními předpisy tím, že sleduje legislativu a spravuje veškerou dokumentaci včetně souhlasů se zpracováním osobních dat.
  7. Škálovatelnost – HR software může růst spolu s organizací a přizpůsobovat se změnám ve velikosti a struktuře. Pomáhá také s onboardingem zaměstnanců, plánováním směn a projektů.
  8. Bezpečnost – prioritou je také zabezpečení dat, což zajišťuje ochranu citlivých informací zaměstnanců před neoprávněným přístupem.

Výhody implementace HR softwaru

  • Efektivita: automatizace HR procesů, jako je správa zaměstnaneckých dat, mezd a docházky, snižuje manuální práci.
  • Přesnost dat: centralizovaná data minimalizují chyby a nesrovnalosti v HR záznamech.
  • Talent management: HR software pomáhá nejen při získávání talentů, onboardingu, náborovém procesu a při celkovém udržení zaměstnanců v organizaci (např. podporou rozvoje a budováním kariérní cesty).
  • Výkon zaměstnanců: nástroje pro řízení výkonnosti umožňují objektivní hodnocení a podporují rozvoj zaměstnanců.
  • Správa odměňování: usnadňuje férové a konkurenceschopné nastavení platů.
  • Podklady pro akční plány: prediktivní analýza poskytuje důležité informace pro strategické plánování.
  • Angažovanost zaměstnanců: HR software pomáhá měřit angažovanost a spokojenost zaměstnanců. Opět cenná data, které mohou pomoci k lepší produktivitě a udržení zaměstnanců ve firmě.

Kdy byste měli zvážit implementaci HR software?

  • HR úkoly se stávají časově náročnými a chybovými kvůli manuálním procesům.
  • Požadavky na dodržování předpisů a reportování se stávají složitějšími.
  • Počet zaměstnanců se rozšiřuje a potřebujete škálovatelné HR řešení.
  • Správa zaměstnaneckých dat, zpracování mezd, sledování dovolených a administrace benefitů vyžadují automatizaci.
  • Trackování a analýza výkonu zaměstnanců (ruka v ruce s odměňováním) se stává kritickou.
  • Chcete zlepšit správu talentů, angažovanost zaměstnanců a celkovou efektivitu HR.
  • Potřebujete komplexní, detailní data k lepšímu plánování.
  • Jak zmiňujeme výše, HR software není vhodný jen pro větší společnosti, ale taky pro startupy, které rostou a předpokládají meziroční růst o několik procent. Pomůže vám to sbírat a analyzovat HR data již v začátcích a porovnat si je v čase.

Cena implementace základního HR softwaru

Cena se může výrazně lišit podle dodavatele softwaru, počtu uživatelů a požadovaných funkcí. Cenové modely zahrnují:

  • Měsíční nebo roční předplatné.
  • Jednorázové licenční poplatky.
  • Náklady na přizpůsobení a integraci.

Cenové modely se také pohybují podle úrovně přizpůsobení dané firmě a integrace s jinými systémy. Pro startupy a střední podniky mohou základní HR softwareové řešení začínat na několika stovkách korun ročně, zatímco pokročilé platformy s rozšířenými funkcemi mohou stát tisíce až stovky tisíc korun.

Jaké jsou klíčové vlastnosti, na které se zaměřit?

Při hledání správného HR softwaru je nezbytné zvážit několik základních funkcí, které mohou výrazně zlepšit vaše HR operations.

  1. Pracovní workflow – efektivně sledujte čas, docházku a dovolené, plánujte směny, automatizujte pracovní workflow a zajistěte optimální pokrytí pracovních sil pomocí zjednodušeného HR softwaru.
  2. Správa absencí – používejte nástroje pro sledování dovolené zaměstnanců, správu žádostí a zajištění správného pokrytí během absencí.
  3. Automatizace úkolů a procesů – zaveďte automatizaci rutinních HR úkolů a schvalování procesů k optimalizaci a snížení administrativní zátěže na oddělení.
  4. Prediktivní analytika – získejte cenné informace o vašich zaměstnancích a použijte data k lepšímu plánování.
  5. Talent analytics – získejte informace o výkonnosti zaměstnanců, fluktuaci a dalších metrikách pro podporu řízení talentů ve firmě.
  6. Náborový proces – zjednodušte náborový proces správou pracovních inzerátů, přihlášek uchazečů a plánováním pohovorů. Využívejte nástroje pro vytváření a správu pracovních žádostí, spolupráci s náborovými týmy a sledování pokroku uchazečů v procesu.
  7. Řízení vzdělávání – managujte školení zaměstnanců, spravujte kurzy a rozvoj dovedností.
  8. Mobilní aplikace – umožněte zaměstnancům přístup k materiálům pro školení a ke všem HR funkcím jednoduše přes mobil.

Nejlepší HR řešení – které to je?

Zde jsme pro vás připravili přehled nejvyhledávanějších TOP 10 HR softwarů. Podívejte se na srovnání a vyberte si sami, dle vašich potřeb.

Sloneek

  • Funkce: Nabízí komplexní HR software se zaměřením na správu zaměstnanců v průběhu celého zaměstnaneckého cyklu, řízení docházky a různé integrace.
  • Cena: Od 90 do 140 Kč na uživatele měsíčně, záleží na tom, jaký plán si vyberete (základní, pokročilý, atd). Nejsou tam žádné skryté poplatky za rozšíření, co má určitě velkou konkurenční výhodu.
  • Výhody: Cenová dostupnost, live demo ukázka a free trial zdarma během 14 dnů,  rychlá implementace, skvělá podpora. Tento HR software je vhodný určitě i pro startupy.
  • Nevýhody: Zaměřeno pouze na HR, co je určitě prostor pro zlepšení.

 

Sloneek hlavní strana HR systém

BambooHR

  • Funkce: Snadno použitelný HR software na všetchny HR funkce, zaměřený zejména na správu zaměstnanců, onboarding a benefity, a reporting.
  • Cena: Od 140 Kč na uživatele měsíčně (základní plán).
  • Výhody: Uživatelsky přívětivý systém, funkce self-service.
  • Nevýhody: Omezené funkce, skryté poplatky za nadstavby v systému. Výhodnější HR software pro větší podniky, ale vyhledávají ho také startupy v Česku a na Slovensku.

Workday

  • Funkce: Pokročilá HR platforma, tvořená také pro řízení talentů a různé analýzy.
  • Cena: Cenově výhodnější pro velké podniky, zejména kvůli rozšířením, které mají v nabídce.
  • Výhody: Pokročilé funkce, přehledy v reálném čase.
  • Nevýhody: Velká složitost pro startupy, vysoká cena pro menší podniky.

Vema

  • Funkce: HR software poskytuje zpracování mezd, evidenci personálních údajů, docházky, hodnocení, vzdělávání, výběrová řízení, plánování dovolené a pracovních cest. Všechny funkce jsou dostupné jako služba v cloudu.
  • Cena: zvýhodněné balíčky produktů HR systému, které jsou hierarchicky uspořádány podle rozsahu funkcí.
  • Výhody: možnost využívat cloudovou službu. Pravidelný vývoj a legislativní aktualizace. Můžete si zakoupit ucelený systém pro podporu řízení HR, nebo také využít variabilitu podle typu a velikosti organizace.
  • Nevýhody: firma neuvádí na webu informace o cenách, ale jelikož jde o řešení na míru, může se řešení a jeho implementace prodražit.

Alveno

  • Funkce: Docházkový systém, HR systém, biometrické čtečky, generování dokumentů, elektronické podpisy, automatizace procesů.
  • Cena: Ceny závisí na počtu zaměstnanců a typu balíčku (docházkový systém, HR systém nebo kombinace obojího). Například balíček pro 1-50 zaměstnanců stojí 2900 Kč měsíčně. Ceny se navyšují také podle toho, co všechno potřebujete v systému mít.
  • Výhody: Snadná implementace systému. Online přístup a bezpečné cloudové řešení. Kvalitní podpora a kontinuální vývoj systému. Zavedení elektronického podpisu na podepisování veškerých dokumentů.
  • Nevýhody: Cena se zvyšuje nejen s počtem zaměstnanců, ale také podle toho, co všechno v systému potřebujete (docházka, plánování směn, biometrické čtečky a podobně). Zároveň, systém nepokrývá procesy jako je nábor, performance management, talent management, měření angažovanosti a jiné.

Giriton

  • Funkce: Můžete si vybrat, jestli chcete docházkový systém, HR systém, nebo přidat také Whistleblowing.  V rámci systému máte taký evidence majetku a vozového parku, školení, lékařské prohlídky, elektronickou knihu úrazů, digitální podpisy, nebo vzpomínaný Whistleblowing.
  • Cena: Cena se pohybuje od počtu uživatelů, a to od 950Kč/měsíčně. Na stránce je možnost vyzkoušet systém zdarma na 14 dní.
  • Výhody: Automatizace procesů, online přístup, mobilní aplikace pro docházku, jednoduché generování dokumentů.
  • Nevýhody: Cena se může lišit podle počtu zaměstnanců a rozsahu využívaných funkcí. Taktéž systém neposkytuje procesy jako je nábor, performance management, talent management, měření angažovanosti a jiné.

Pinya HR

  • Funkce: Tento HR systém poskytuje komplexní řešení v rámci HR, na podporu všech HR procesů – od evidence zaměstnanců, dovolené, onboardingu, manažerských přehledů, organizační struktury, atd.
  • Cena: Za HR systém platíte 85Kč na uživatele za měsíc. Pokud chcete přidat nějaké rozšíření – platíte sumu podle toho, co to je (například integrace s jinými systémy, normy, elektronické podpisy a pod). Systém můžete vyzkoušet zdarma.
  • Výhody: Automatizace procesů, centralizované ukládání dat. Komplexní agenda v rámci řízení HR.
  • Nevýhody: Cena a specifikace se mohou lišit v závislosti na požadavcích společnosti, co může systém prodražit.

Okbase

  • Funkce: HR systém na personalistiku, mzdy, docházku, plánování směn, digitální dokumenty, legislativní změny, automatizace HR procesů. Poskytuje taky intranet pro zaměstnance, kde zaměstnanci můžou sledovat kromě jiného i novinky a aktuality ve firmě.
  • Cena: Cena není specifikována na webu. Pro více informací je nutné kontaktovat prodejce.
  • Výhody: Integrace více funkcí v jednom systému, podpora legislativních změn, plánování směn s AI, kvalitní zákaznická podpora.
  • Nevýhody: Cena řešení se odvíjí od rozsahu implementace a požadovaných doplňkových služeb.

Plusportal

  • Funkce: HR systém je komplexní a jeho součástí je: Personalistika, nábor, vzdělávání, hodnocení, docházka, plánování směn, mzdy, pracovní cesty, stravování, dokumenty, organizační struktura.
  • Cena: Celková měsíční cena se rovná násobku zvoleného počtu zaměstnanců a ceny příslušného balíčku (včetně případného volitelného rozšíření). Cena je od 79Kč na uživatele (aktivního zaměstnance).
  • Výhody: Uživatelsky přívětivý systém, přizpůsobitelné, mobilní přístup, podpora manažerů a specialistů, zjednodušení administrativy. Systém plusPortal umožňuje evidovat kromě vlastních zaměstnanců také např. agenturní zaměstnance, kontraktory, statutáry, učně, apod. (jen aktivní, ne bývalé).
  • Nevýhody: Cena a specifikace závislé na požadavcích firmy. Modulové balíčky lze zakoupit pro 50 až 200 zaměstnanců.

Speybl

  • Funkce: Systém poskytuje zprávu personálních dat, docházky, mzdy, školení, hodnocení a KPI’s, plánování, reporty, digitální dokumenty, checklisty pro onboarding a rozvoj zaměstnanců.
  • Cena: Je to na výběru zákazníka – měsíční platba, roční platba nebo individuální přístup. Firma poskytuje na 30 dní zkušebnou verzi. Do 5 zaměstnanců můžete využívat systém na některé funkce zdarma, pro neomezený počet zaměstnanců máte cenu od 69 – 99Kč měsíčně za uživatele.
  • Výhody: Flexibilní přizpůsobení, není potřeba nic instalovat, jen se přihlásit do webové aplikace. Zaměstnanec má k dispozici self-service. A pokud máte méně než 5 zaměstnanců, některé služby máte zdarma (+ otestování během 30 dnů).
  • Nevýhody: Finální cena závisí na funkcionalitách, které si zvolíte.

Závěr

HR software hraje důležitou roli v modernizaci řízení lidských zdrojů, taky v rostoucích startupech. Tento článek prozkoumal klíčové funkce, na které je třeba se zaměřit, výhody různých řešení a kdy je správný čas je implementovat. Volba závisí na vašich specifických potřebách, rozpočtu a fázi růstu. Implementace správného HR softwaru může výrazně zlepšit efektivitu HR, přesnost dat a strategické rozhodování, což zajistí, že vaše organizace bude dobře připravena na výzvy řízení HR v konkurenčním prostředí.

Ušetříte 20 hodin týdně
na HR procesech a operativě